Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2021

Η ύπαρξη του άλλου

«Για να μάθω την οποιαδήποτε αλήθεια για μένα, πρέπει να περάσω στον άλλο. Ο άλλος είναι απαραίτητος για την ύπαρξή μου, κατά τον ίδιο τρόπο που είναι απαραίτητος και για τη γνώση που έχω για τον εαυτό μου. Έτσι, η αποκάλυψη του μύχιου εαυτού μου μού αποκαλύπτει ταυτόχρονα τον άλλον, ως μια ελευθερία που στέκεται ενώπιόν μου, που με σκέφτεται, και που θέλει το καλό μου ή το κακό μου. Ανακαλύπτουμε αμέσως ένα κόσμο που θα τον αποκαλέσουμε “διυποκειμενικότητα”. Και μέσα σ’ αυτόν ακριβώς τον κόσμο αποφασίζει ο άνθρωπος τι είναι ο ίδιος και τι είναι οι άλλοι».


ΖΑΝ – ΠΩΛ ΣΑΡΤΡ. (2020). Ο υπαρξισμός είναι ανθρωπισμός, μτφρ. Αντώνης Χατζημωυσής. Εισαγωγή – Σημειώσεις Αρλέτ Ελκαΐμ – Σαρτρ. Αθήνα: Δώμα, σ. 56.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου